Voordelen
Terugsturen via de PostNL-punten beschikbaar door het hele land
Je klant geeft zijn of haar retour, voorzien van retourlabel, eenvoudig af op één van de vele nationale PostNL-punten.
Inbouw retouroptie in webshop
De benodigde software hiervoor is beschikbaar voor zelfbouw, API, Magento en in Mijn PostNL Zakelijk.
Competitieve retourtarieven
Je kiest zelf of je de kosten van het retourproces (gedeeltelijk) doorrekent aan je klant.
Organiseer je retourzendingen op één van deze manieren
Met een retourlabel op aanvraag
Je stuurt een retourlabel naar je klant wanneer die aangeeft een zending retour te willen sturen.
Met een retourlabel in de doos
Je stuurt direct met de bestelling een retourlabel mee naar je klant in de doos. Je klant kan het pakket dan direct afgeven bij een PostNL-punt.
Met een Heen- en Teruglabel
Je verzendlabel is gelijk ook het retourlabel. Je hoeft alleen maar in Mijn PostNL Zakelijk toestemming te geven.
Hoe werkt het?
- 1
Retouroptie kiezen
Kies je voor retourlabel op aanvraag, voor een standaard retourlabel in de doos of voor het heen-en-teruglabel.
- 2
Naar een PostNL-punt
Jouw klant brengt het pakket verzendklaar naar één van de PostNL-punten verspreid over heel België. Deze vind je via de Locatiewijzer.
- 3
Binnen 48u verzonden
Het door de ontvanger teruggestuurde pakket wordt binnen 48 uur naar je retour verzonden via ons Belgisch netwerk.
Voorwaarden
- Max. 30 kg per pakket
- Max. 175 x 58 x78 cm per pakket
- De ontvanger plakt het retourlabel op het pakket en brengt het naar een PostNL-punt