Records volgen elkaar op: PostNL verwerkt 3 miljoen pakketten op Cyber Monday
Mechelen, 4 december 2024 – PostNL heeft op maandag 2 december, Cyber Monday, een mijlpaal bereikt: er zijn meer dan 3 miljoen pakketten op één dag verwerkt in de ganse Benelux. Het vorige record van 2,8 miljoen was net een week oud. Een bewijs van ongekende drukte die deze feestperiode met zich meebrengt.
Op Cyber Monday is een nieuw record gevestigd door PostNL. Het bedrijf heeft nog nooit zoveel pakketten op één dag ontvangen, een gigantische hoeveelheid van 3 miljoen.
In aanloop naar Sinterklaas wordt er elk jaar heel veel online besteld. Deze drukte vraagt om een stevige inzet. De PostNL-medewerkers, alle bezorgers en de webwinkels werken perfect samen om alle pakjes te bezorgen zoals beloofd.
Arvin Willemse, algemeen directeur PostNL Pakketten België vertelt: “Er heerst een geweldige sfeer. Iedereen zet de schouders eronder om de recordhoeveelheid pakketten te verwerken. Dit is een prestatie die we alleen samen kunnen waarmaken met alle ondernemers, bezorgers, medewerkers en de webwinkels. En dat doen we! Daar ben ik ongelofelijk trots op.”
Het verwerken van deze enorme hoeveelheden pakketten vraagt het uiterste van de hele keten. Webshops spreiden hun online acties, PostNL zet extra mensen in en vraagt aan de ondernemers die de pakketten bezorgen om hetzelfde te doen. De organisatie blijft zich verder inspannen om de grote hoeveelheid pakketten deze eindejaarsperiode te verwerken.
Over PostNL.be
Wij zijn PostNL, de bezorgers van iedereen. Met onze post- en pakketbezorgers die overal komen, met ongeveer 5.500 PostNL-punten, 11.000 brievenbussen en 517 pakket- en briefautomaten zijn we altijd dichtbij. We willen de favoriete bezorger zijn door het iedereen zo gemakkelijk mogelijk te maken om pakketten en post te verzenden en te ontvangen. Met ruim 35.000 collega’s die bij ons werken staan we midden in de samenleving. Op een doordeweekse dag bezorgen we in de Benelux gemiddeld 1,1 miljoen pakketten en 7,4 miljoen brieven. Onze focus ligt op kwaliteit voor klanten, het creëren van kansen voor onze mensen en het toevoegen van waarde voor stakeholders door groei, digitalisering en duurzaamheidsinitiatieven.
We optimaliseren en ondersteunen onze fysieke netwerken door inzet van slimme digitale oplossingen en introduceren nieuwe proposities die van waarde zijn voor onze klanten. We streven naar duurzame arbeidsrelaties door een goede werk- en opdrachtgever te zijn voor alle mensen die bij en voor ons werken. Om zo duurzaam mogelijk te bezorgen, maken we veel kilometers te voet of met de (elektrische) fiets, bieden we vernieuwende stadslogistiek, maken we gebruik van schonere brandstoffen en zetten we elektrische bussen en licht elektrische vrachtvoertuigen in. PostNL N.V. is een beursgenoteerd bedrijf met een omzet van €3,1 miljard in 2022, waarvan 61% afkomstig uit e-commerce activiteiten. PostNL biedt klanten post- en pakketbezorging, logistieke oplossingen voor e-commerce en cross-border solutions.