Recorddag voor PostNL in België

Mechelen, 18 december 2024 - PostNL rijgt de records aan elkaar. Dinsdag gingen de bezorgers in België de baan op om meer dan dubbel zoveel pakjes te bezorgen dan op een gemiddelde dag doorheen het jaar. Na het record van 3 miljoen pakjes voor de ganse Benelux op Cyber Monday, is dit een absoluut record voor België.

Andere koopgewoontes in de regio’s

Arvin Willemse, algemeen directeur PostNL Pakketten België: “Jaarlijks zien we in de ganse Benelux een significante stijging van het aantal online bestellingen vanaf half november. De drukte blijft tot na Nieuwjaar. In Nederland volgt de grootste piek dan rond Black Friday, in België zien we dat de week voor Kerstmis het aantal online bestellingen nog eens extra piekt.”

Dinsdag bezorgde PostNL in België meer dan dubbel zoveel pakjes dan op een gemiddelde dag. Dankzij goede prognoses en voorbereidingen, een goede samenwerking met de webwinkels over spreiding van de campagnes, en de inzet van extra medewerkers verliep de verwerking en bezorging van al die pakjes zoals gewenst.

“Meer mensen gingen de baan op en de camionettes werden iets voller geladen dan anders. Dat zorgde ervoor dat het overgrote deel van de pakjes bezorgd werden op de afgesproken plek op het afgesproken tijdstip,” zegt Willemse.

Duurzaam bezorgd

Het is de verantwoordelijkheid van PostNL om zo duurzaam mogelijk te bezorgen. Er rijden nu in België 100 elektrische camionettes meer voor PostNL dan vorig jaar, in de Gentse binnenstad wordt bezorgd met cargobikes en alle energie voor de verwerking en sortering van pakjes wordt opgewekt met zonnepanelen of windturbines. Die inspanning voert PostNL verder op in 2025 om uiteindelijk zero emissie in de last mile te hebben tegen 2030.

PostNL werd onlangs bevestigd als meest duurzame logistieke bedrijf in voor de e-commerce volgens de Dow Jones Sustainability Index. Ook de komende jaren blijft PostNL investeren om de duurzame ambities waar te maken.

Bij ambitieuze plannen horen concrete doelen. Daarom drukt PostNL die ambitie uit in cijfers en jaartallen. Tegen 2030 wilt PostNL de CO₂-uitstoot met 45% terugbrengen. In 2040 wil het bedrijf ‘net zero’ zijn. Dat betekent een vermindering van de CO₂-uitstoot met 90% en dus bijna geen negatieve impact meer op het klimaat.