Periode van Black Friday tot Sinterklaas zeer succesvol verlopen bij PostNL

Laatste Sintcadeautjes voor de kinderen zijn onderweg

Mechelen, 5 december 2023 - PostNL heeft een periode met topdrukte achter de rug. Van Black Friday tot en met vandaag werden bijna 18 miljoen pakjes verwerkt in de ganse Benelux, waarbij op de drukste dag meer dan 2.5 miljoen pakjes door de sorteercentra gingen.

De periode van Singles’ Day tot na Nieuwjaar is de hoogmis voor alle spelers in de e-commerce sector. Webwinkels en partners bereiden zich al van voor de zomer voor om alle online bestellingen op tijd tot bij de consumenten te brengen. Dat vraagt een enorme inspanning van alle betrokkenen.

“Dankzij een goede samenwerking met webwinkels en ondernemers kunnen we spreken van een succesvolle aftrap van deze enorm drukke periode,” zegt Rudy Van Rillaer, managing director van PostNL België. “Goed overleg met de ondernemers en hun medewerkers die de pakjes bezorgen en met de webwinkels is de sleutel.” Zelfs tijdens deze enorme drukte wist PostNL 96% van de pakjes binnen een dag te bezorgen.

Ook dit jaar zet PostNL in België extra medewerkers in en vraagt het aan de kantoormedewerkers om mee te gaan helpen bij de sortering en op de klantendienst. De twee voorbije zondagen werden enkele extra ritten gereden om er zeker van te zijn dat de week zonder achterstand kon worden ingezet. Van Rillaer vertelt: “Iedereen die met en voor ons werkt stroopt de mouwen op om ook de rest van het eindejaar alle pakjes te bezorgen zoals beloofd. Want alleen samen krijgen we dat voor elkaar.”

“We zijn heel erg trots op onze samenwerking met de ondernemers en de goede verstandhouding met de webwinkels,” voegt Van Rillaer toe. “We zijn helemaal opgewarmd voor de komst van Sinterklaas en zijn vriend, de kerstman. Ik hoorde dat er ook dit jaar geen stoute kinderen zijn, dus dat betekent dat we heel graag die extra cadeautjes rondbrengen.”