Periode van Black Friday tot Sinterklaas zeer succesvol verlopen bij PostNL
Laatste Sintcadeautjes voor de kinderen zijn onderweg
Mechelen, 5 december 2023 - PostNL heeft een periode met topdrukte achter de rug. Van Black Friday tot en met vandaag werden bijna 18 miljoen pakjes verwerkt in de ganse Benelux, waarbij op de drukste dag meer dan 2.5 miljoen pakjes door de sorteercentra gingen.
De periode van Singles’ Day tot na Nieuwjaar is de hoogmis voor alle spelers in de e-commerce sector. Webwinkels en partners bereiden zich al van voor de zomer voor om alle online bestellingen op tijd tot bij de consumenten te brengen. Dat vraagt een enorme inspanning van alle betrokkenen.
“Dankzij een goede samenwerking met webwinkels en ondernemers kunnen we spreken van een succesvolle aftrap van deze enorm drukke periode,” zegt Rudy Van Rillaer, managing director van PostNL België. “Goed overleg met de ondernemers en hun medewerkers die de pakjes bezorgen en met de webwinkels is de sleutel.” Zelfs tijdens deze enorme drukte wist PostNL 96% van de pakjes binnen een dag te bezorgen.
Ook dit jaar zet PostNL in België extra medewerkers in en vraagt het aan de kantoormedewerkers om mee te gaan helpen bij de sortering en op de klantendienst. De twee voorbije zondagen werden enkele extra ritten gereden om er zeker van te zijn dat de week zonder achterstand kon worden ingezet. Van Rillaer vertelt: “Iedereen die met en voor ons werkt stroopt de mouwen op om ook de rest van het eindejaar alle pakjes te bezorgen zoals beloofd. Want alleen samen krijgen we dat voor elkaar.”
“We zijn heel erg trots op onze samenwerking met de ondernemers en de goede verstandhouding met de webwinkels,” voegt Van Rillaer toe. “We zijn helemaal opgewarmd voor de komst van Sinterklaas en zijn vriend, de kerstman. Ik hoorde dat er ook dit jaar geen stoute kinderen zijn, dus dat betekent dat we heel graag die extra cadeautjes rondbrengen.”
Over PostNL.be
Wij zijn PostNL, de bezorgers van iedereen. Met onze post- en pakketbezorgers die overal komen, met ongeveer 5.500 PostNL-punten, 11.000 brievenbussen en 517 pakket- en briefautomaten zijn we altijd dichtbij. We willen de favoriete bezorger zijn door het iedereen zo gemakkelijk mogelijk te maken om pakketten en post te verzenden en te ontvangen. Met ruim 35.000 collega’s die bij ons werken staan we midden in de samenleving. Op een doordeweekse dag bezorgen we in de Benelux gemiddeld 1,1 miljoen pakketten en 7,4 miljoen brieven. Onze focus ligt op kwaliteit voor klanten, het creëren van kansen voor onze mensen en het toevoegen van waarde voor stakeholders door groei, digitalisering en duurzaamheidsinitiatieven.
We optimaliseren en ondersteunen onze fysieke netwerken door inzet van slimme digitale oplossingen en introduceren nieuwe proposities die van waarde zijn voor onze klanten. We streven naar duurzame arbeidsrelaties door een goede werk- en opdrachtgever te zijn voor alle mensen die bij en voor ons werken. Om zo duurzaam mogelijk te bezorgen, maken we veel kilometers te voet of met de (elektrische) fiets, bieden we vernieuwende stadslogistiek, maken we gebruik van schonere brandstoffen en zetten we elektrische bussen en licht elektrische vrachtvoertuigen in. PostNL N.V. is een beursgenoteerd bedrijf met een omzet van €3,1 miljard in 2022, waarvan 61% afkomstig uit e-commerce activiteiten. PostNL biedt klanten post- en pakketbezorging, logistieke oplossingen voor e-commerce en cross-border solutions.