Boodschap aan klanten PostNL
PostNL begrijpt dat klanten mogelijk bezorgd zijn over de beschuldigingen die in de krant Het Laatste Nieuws gepubliceerd zijn en stuurde daarom vandaag deze brief:
Geachte klant,
De krant Het Laatste Nieuws publiceert vandaag opnieuw beschuldigingen aan het adres van PostNL België. Net zoals de vorige keer gaat het om anonieme, niet te controleren informatie waarin wordt beweerd dat bezorgondernemers zouden werken met minderjarigen.
Deze beschuldigingen zijn eerder geuit in november vorig jaar. In geen van onze talloze dagelijkse, 100% dekkende controles en onderzoeken is hiervan iets gebleken. Het waarheidsgehalte van anonieme getuigenissen en geblurde beelden is niet te controleren; niet voor ons en niet voor andere partijen.
We hebben de journalist opgeroepen om eventuele feiten met ons te delen en door te geven aan justitie. Want als dit werkelijk waar zou zijn is wat ons betreft aangifte bij justitie de juiste route.
PostNL staat voor goede en sociale werkomstandigheden voor iedereen die bij of voor ons werkt. Wij houden ons aan de wet, werken volgens de regels en onze eigen business principles. Wij delen de resultaten van onze eigen controles voortdurend met de sociale inspectie.
Het leek me goed je te informeren over deze publiciteit, zodat je direct weet wat onze reactie is. Mocht je vragen hebben, aarzel dan niet om me te benaderen.
Over PostNL.be
Wij zijn PostNL, de bezorgers van iedereen. Met onze post- en pakketbezorgers die overal komen, met ongeveer 5.500 PostNL-punten, 11.000 brievenbussen en 517 pakket- en briefautomaten zijn we altijd dichtbij. We willen de favoriete bezorger zijn door het iedereen zo gemakkelijk mogelijk te maken om pakketten en post te verzenden en te ontvangen. Met ruim 35.000 collega’s die bij ons werken staan we midden in de samenleving. Op een doordeweekse dag bezorgen we in de Benelux gemiddeld 1,1 miljoen pakketten en 7,4 miljoen brieven. Onze focus ligt op kwaliteit voor klanten, het creëren van kansen voor onze mensen en het toevoegen van waarde voor stakeholders door groei, digitalisering en duurzaamheidsinitiatieven.
We optimaliseren en ondersteunen onze fysieke netwerken door inzet van slimme digitale oplossingen en introduceren nieuwe proposities die van waarde zijn voor onze klanten. We streven naar duurzame arbeidsrelaties door een goede werk- en opdrachtgever te zijn voor alle mensen die bij en voor ons werken. Om zo duurzaam mogelijk te bezorgen, maken we veel kilometers te voet of met de (elektrische) fiets, bieden we vernieuwende stadslogistiek, maken we gebruik van schonere brandstoffen en zetten we elektrische bussen en licht elektrische vrachtvoertuigen in. PostNL N.V. is een beursgenoteerd bedrijf met een omzet van €3,1 miljard in 2022, waarvan 61% afkomstig uit e-commerce activiteiten. PostNL biedt klanten post- en pakketbezorging, logistieke oplossingen voor e-commerce en cross-border solutions.