Pakket (nog) niet bezorgd

Is je pakket nog niet bezorgd, dan kun je het volgende doen:

1. Controleer de status van je pakket

Ga naar track & trace of log in op je account. Vul de track & trace-code en je postcode in. De track & trace-code krijg je doorgaans van de afzender. Heb je iets gekocht op internet? Dan ontvang je vaak een e-mail met daarin een directe link. Ben jij de afzender? Je vindt de track & trace-code en de postcode van de ontvanger op het verzendbewijs dat je krijgt wanneer je je pakket afgeeft op een PostNL-locatie (indien verzonden via Online versturen).

2. Heeft je pakket de status 'Bezorgd'?

Dan is het pakket waarschijnlijk bezorgd bij de buren of een PostNL-locatie bij jou in de buurt. De bezorger laat in dat geval een kaartje achter waarop staat op welk adres het pakket is bezorgd. Het kan ook zijn dat je pakket in ontvangst is genomen door een huisgenoot.

Heeft je pakket een andere status?

Wacht voor alle zekerheid nog even af. Pakketten bezorgen we doorgaans op de eerstvolgende bezorgdag (maandag t/m zaterdag), maar altijd binnen twee bezorgdagen. Goede kans dus dat je pakket alsnog wordt bezorgd.

3. Na twee bezorgdagen nog geen pakket?

Dan kun je als afzender contact opnemen met onze klantenservice met behulp van onderstaande opties. Onze collega’s gaan dan kijken of ze je pakket kunnen terugvinden. Ben jij de ontvanger van het pakket? Vraag de afzender dan om contact met ons op te nemen. De afzender heeft namelijk alle informatie die we nodig hebben om een onderzoek te kunnen starten.