Niet thuis als je pakket bezorgd wordt?

Hebben we je gemist? Kan gebeuren! Wanneer je niet thuis bent volgen we altijd je bezorgvoorkeuren. Heb je je voorkeuren niet ingesteld? Dan bezorgen we je pakket bij de buren of bij een PostNL-punt. Via track & trace in de app of online zie je waar je pakket is.

Volg je pakket met je PostNL-account

Om je pakket te volgen, is het handig om een PostNL-account aan te maken. Om je bezorgvoorkeuren in te stellen of alles uit de PostNL-app te halen, heb je een account nodig.

Maak direct een PostNL-account aan

Stel je bezorgvoorkeuren in

Wil je zelf bepalen waar we standaard je pakket bezorgen, ook als je niet thuis bent? Stel dan je bezorgvoorkeuren 1 keer in voor al je pakketten. Bijvoorbeeld bij een PostNL-punt of op een veilige plaats, zoals je tuinhuis.

Bezorgvoorkeuren instellen

Gelden mijn bezorgvoorkeuren voor alle pakketten?

We houden ons altijd aan je bezorgvoorkeuren, tenzij we een handtekening voor ontvangst nodig hebben om je pakket te bezorgen. In dat geval mogen we het alleen aan jou persoonlijk meegeven.

We mogen je pakket alleen aan jou afgeven wanneer je:

  • Een handtekening moet zetten voor ontvangst
  • Je legitimatie moet laten zien
  • 18 jaar of ouder moet zijn om je pakket te ontvangen

Het kan ook gaan om wat je hebt besteld, zoals medicijnen of voedingsmiddelen. 

Wanneer gaan mijn nieuwe bezorgvoorkeuren in?

Voor pakketten die al naar je onderweg zijn, geldt je ingestelde bezorgvoorkeur nog niet. Alle daaropvolgende pakketten worden wel volgens jouw voorkeuren bezorgd.

Naar welk PostNL-punt gaat mijn pakket?

We brengen je pakket naar een PostNL-punt dicht bij jou in de buurt. In de app en via track & trace zie je waar we je pakket hebben bezorgd. Helaas is het nog niet mogelijk om zelf een PostNL-punt te kiezen.