Actueel

Blijf hier op de hoogte van onze laatste updates en bekijk veelgestelde vragen.

Waarom is het zo druk?

Veel webwinkels geven rondom Black Friday (29 november) hoge kortingen. Daardoor bestellen we met z’n allen meer dan normaal. Op de drukste dagen rond Black Friday verwachten bijna het dubbele aantal pakketten. Daar zijn we op voorbereid. Het kan gebeuren dat we meer moeten bezorgen dan verwacht. In dat geval kunnen je pakketten wat langer onderweg zijn. In de PostNL-app of op track & trace zie je of dit voor jou geldt.

Hoe bereiden jullie je voor op de drukte?

We zetten alles op alles om je pakket zo snel mogelijk te bezorgen:

  • Onze bezorgers rijden de komende periode ongeveer 33% meer bezorgritten.
  • Er gaan extra vrachtwagens de weg op.
  • We beginnen vroeger met sorteren in onze sorteercentra en gaan tot later door.
  • Webwinkels werken met ons samen, zodat we de drukte beter kunnen spreiden.

Het kan soms toch gebeuren dat je pakket langer onderweg is. Heel vervelend natuurlijk als dat bij jou het geval is. We bezorgen je pakket zo snel mogelijk.

Waar is mijn pakket?

Als je wilt weten wanneer we je pakket bezorgen, kun je het beste track & trace in de gaten houden. Onze klantenservice werkt met dezelfde informatie en kan je dus niet meer vertellen. Voor wat extra duidelijkheid, vind je hier extra uitleg over de updates die je in track & trace tegenkomt:

  • Je pakket is (bijna) bij PostNL.
    Bij drukte kan het zijn dat we je pakket nog niet hebben gescand. In track & trace zie je dan dat het pakket (bijna) bij ons is. Zodra we met je pakket aan de slag gaan, ontvang je weer nieuwe updates in track & trace. We raden je aan om daarop te wachten.
  • Bezorgtijd onbekend
    Sommige vertraagde pakketten liggen nog te wachten op bezorging. In track & trace zie je dan dat de bezorgtijd onbekend is. We kunnen ons voorstellen dat dit verwarrend is. Zodra we je pakket gaan bezorgen, krijg je een nieuwe melding. Daarom raden we je aan om het een paar dagen af te wachten.