Actueel

Blijf hier op de hoogte van onze laatste updates en bekijk veelgestelde vragen.

Waarom is het zo druk?

Rond de feestdagen bestellen we meer dan normaal. Op de drukste dagen verwachten we dubbel zoveel pakketten. En ook januari is vaak nog een drukke maand. Daar zijn we op voorbereid. Het kan gebeuren dat we nóg meer moeten bezorgen dan verwacht. In dat geval kunnen je pakketten wat langer onderweg zijn. In de PostNL-app of op track & trace zie je of dit voor jou geldt.

Drukte op PostNL-punten: haal je pakket snel op

Vanwege de drukte liggen veel PostNL-punten nog vol met pakketten. Heb je bericht gehad dat je pakket bij een PostNL-punt ligt? Haal het dan alsjeblieft zo snel mogelijk op! Zo maken we ruimte voor pakketten die nog binnenkomen.

Waar is mijn pakket?

Als je wilt weten wanneer we je pakket bezorgen, kun je het beste track & trace in de gaten houden. Onze klantenservice werkt met dezelfde informatie en kan je dus niet meer vertellen. Voor wat extra duidelijkheid, vind je hier extra uitleg over de updates die je in track & trace tegenkomt:

  • Je pakket is (bijna) bij PostNL.
    Bij drukte kan het zijn dat we je pakket nog niet hebben gescand. In track & trace zie je dan dat het pakket (bijna) bij ons is. Zodra we met je pakket aan de slag gaan, ontvang je weer nieuwe updates in track & trace. We raden je aan om daarop te wachten.
  • Bezorgtijd onbekend
    Sommige pakketten liggen nog te wachten op bezorging. In track & trace zie je dan dat de bezorgtijd onbekend is. We kunnen ons voorstellen dat dit verwarrend is. Zodra we je pakket gaan bezorgen, krijg je een nieuwe melding. Daarom raden we je aan om het een paar dagen af te wachten.